Rubriky
Business

Ako vytvoriť silné externé odkazy na vaše stránky

Linkbuilding je jeden z najdôležitejších nástrojov SEO Seolight teda optimalizácie pre
webové vyhľadávače. Ide o to, aby sa na internete nachádzalo čo najviac relevantných odkazov, smerujúcich na vašu stránku. Rozhodujúci nie je ani tak počet, ako ich kvalita.Zemeguľa, okolo ktorej je nápis „WWW“.jpg

Odkazy umiestnené na populárnych weboch

 
Ako sme už naznačili, základom kvalitných spätných odkazov je najmä to, aby boli umiestnené na „silných“ weboch. To znamená, že odkaz na stránke s S-Rankom 5, bude omnoho efektívnejší, ako na tej s hodnotením 1.
 
Ako rozpoznať silný web:

  1. Vysoká návštevnosť
  2. Pozitívne hodnotenia užívateľov
  3. Čo najvyšší S-Rank (hodnota stránky na internete)
  4. Relevantný a kvalitný obsah

 

Rozhoduje obsah

 
Pod pojmom relevantný obsah rozumieme to, že stránky, na ktorých budú uverejnené odkazy, by mali obsahovo súvisieť s tými vašimi. Je dobré, ak sa taktiež zameriavajú na podobnú cieľovú a vekovú skupinu ľudí.
Kvalitný obsah zas znamená, že by sa na danom webe nemali nachádzať iba platené články a reklama.  Obsah by mal byť neustále aktualizovaný a prinášať nové informácie. Ľudia, by mali tieto stránky jednoducho radi a často navštevovať.
 search.jpg

Ako to funguje v praxi

 
Spätné odkazy musia byť uverejnené na iných weboch, ako je ten váš. To je snáď logické. Preto budete musieť osloviť prevádzkovateľov týchto webov. Môžete sa dohodnúť na viacerých formách vytvorenia spätného odkazu. V niektorých prípadoch si za túto službu budete musieť zaplatiť , pretože sa v podstate jedná o reklamu. Niekedy sa, však viete dohodnúť aj na inom vyrovnaní. Veľmi populárny je dnes napríklad takzvaný Guset Blogginng. Ide o to, že článok napíšete vy. Ten však musí byť naozaj kvalitný a plnohodnotný. Následne oslovíte prevádzkovateľa daného webu a tento text mu ponúknete na zverejnenie, namiesto toho, aby vám za vašu prácu zaplatil, bude ochotný tolerovať aj odkaz na váš web vo vašom texte.